همه چیز راجع به چرخ یوگا

همه چیز راجع به چرخ یوگا
 ۱۳۹۹/۱۱/۶ | ۱۸:۱۴ امتیاز:
خلاصه این مطلب: چرخ یوگا دایره ای تو خالی شکل است که برای کمک به کشش، آزاد شدن تنش و استرس و بهبود انعطاف پذیری بدن، طراحی شده است. این چرخ؛ غلتکی فومی شکل است که برای ایجاد کننده قدرت و استقامت به کار می رود. چرخ یوگا را مانند داربستی برای خود در نظر بگیرید که می توانید با آن به راحتی به راست و چپ سوق داده شوید و حرکات هیجان انگیز دیگری؛ که فقط با این حلقه ها می توانید انجام دهید.

1-چرخ یوگا چیست؟

چرخ یوگا دایره ای تو خالی شکل است که برای کمک به کشش، آزاد شدن تنش و استرس و بهبود انعطاف پذیری بدن، طراحی شده است. این چرخ؛ غلتکی فومی شکل است که برای ایجاد کننده قدرت و استقامت به کار می رود.
چرخ یوگا را مانند داربستی برای خود در نظر بگیرید که می توانید با آن به راحتی به راست و چپ سوق داده شوید و حرکات هیجان انگیز دیگری؛ که فقط با این حلقه ها می توانید انجام دهید.
به گفته کارشناسان و متخصصان، استفاده از یک چرخ یوگا به شما اعتماد به نفس بیشتری نسبت به حالت عادی می دهد، و در نهایت به شما این امکان را می دهد که بدن خود را طوری حرکت دهیدکه قبلا هرگز مانند آن را ندیده بودید.
یوگا ویل یا چرخ یوگا (حلقه یوگا ) یکی از جدیدترین محصولات در یوگا است که فوق العاده هیجان انگیز است، چون به شما اجازه می دهد به انعطاف پذیری بیشتری دست پیدا کنید. یوگا ویل ابزاری بسیار قدرتمند برای افزایش تعادل یا بالانس ، کشش کلی بدن وساختار کششی عضلات است.


2-کاربرد چرخ یوگا

این روزها استفاده از یوگا ویل در بین یوگی ها و یوگینی ها بسیار پرطرفدار گشته و به عنوان وسیله ای بسیار کاربردی؛ به یکی از ملزومات اصلی یوگا تبدیل شده است. استفاده از این وسیله برای مبتدیان باعث بازشدن بدن و کشیدگی عضلات میشود و برای یوگی های حرفه ای وسیله ای فوق العاده سود مند برای انجام آساناهای سخت می باشد. 
یوگا ویل به شما اجازه می دهد از یوگا بیشتر لذت ببرید و در انجام پوزهای دشوار پا را فراتر نهاده و آنها را به راحتی انجام دهید. اگر برای باز کردن سینه و کشش سایرعضلات تا امروز از آجر یوگا استفاده می گردید؛ استفاده از یوگا ویل لذت و راحتی انجام آن حرکات را چند برابر می کند. حتی اگر یوگا نمی کنید یا علاقه ای به انجام آن ندارید استفاده از یوگا ویل یا چرخ یوگا میتواند به شما برای رها سازی عضلات و از بین بردن گرفتگی و تنش در عضلات و همین طور در نقش یه ماساژور مفید به شما کمک کند. به خصوص اگر کار اداری دارید یا مجبورید ساعات طولانی در شبانه روز پشت میز بنشینید.
برای استفاده از حلقه یوگا لزوماً احتیاج نیست که یک یوگی حرفه ای باشید. این وسیله، همچنین مناسب برای انجام حرکت‌های نشسته، خوابیده، انفرادی و گروهی است. از این حلقه در ورزش یوگا برای انجام آسانا‌های یوگا استفاده می‌شود. شما می‌توانید از حلقه یوگا به راحتی استفاده کرده و تمرینات تعادلی استقامتی خود را انجام دهید و روی عضلات پا، ران، نیم‌تنه، شکم و غیره کار کنید.

3-ویژگیهای چرخ یوگا

این ابزار ویژگی هایی دارد از جمله:
•    ساخته شده از جنس فوم
•    ضد لغزش
•    محکم
•    سبک
•    قابل شستشو بودن
•    کیفیت عالی بدنه
•    تحمل وزن بالای ۱۵۰ کیلو گرم
•    قابل استفاده بودن تا چندین سال


4-فواید چرخ یوگا

•     انعطاف پذیری بیشتر بدن و عضلات
•     افزایش قدرت تعادل بدن
•     کشش کلی بدن و عضلات
•     باز شدن بدن (به ویژه برای مبتدی ها)
•     انجام تمرینات مشکل برای حرفه ای ها
•     مانند یک ماساژور، گرفتگی عضلات را از بین می برد.

5-اندازه و جنس چرخ یوگا

نوع فوم مورد استفاده در ساخت یوگا ویل از فوم فوق فشرده ABS که نشکن و تحمل وزنی در حدود 200 کیلوگرم را دارد ولایه بیرونی آن از فوم TPE می باشد، اندازه استاندارد یوگا ویل هم حدود 30 تا 35 سانتی متر است. 
وزن حلقه یوگا : 1400 گرم
عرض حلقه یوگا : 13 سانتی متر
قطر داخلی حلقه یوگا : 29 سانتی متر
قطر خارجی حلقه یوگا : 33 سانتی متر یا 28 سانتی متر

اندازه و ابعاد چرخ یوگا

جنس چرخ یوگا

6-آیا چرخ یوگا برای کمردرد خوبه؟

استفاده از یک چرخ یوگا برای کش دادن و دراز کردن ستون فقرات، وضعیت کلی را بهبود می‌بخشد، درد کمر را کاهش می‌دهد و اثرات منفی ناشی از سبک زندگی نشسته و یا محیط کار را کاهش میدهد. قطر این چرخ یک کشش عمیق در کل ستون فقرات ایجاد می‌کند و میتوانید شانه‌های خود را به حالت رها پایین اندازید.

آیا چرخ یوگا برای کمردرد خوبه؟

7-چرخ یوگا در کدام حرکات یوگا به ما کمک میکند؟

به عنوان مثال در حالتی مثل چرخ، پل، یا مار کبرا (Bhujangasana)، چرخ یوگا می‌تواند برای ایجاد یک قوس کامل در قسمت پایین بدن کمک خوبی باشد. همچنین ماهیچه‌های کمربند کتف را تقویت می‌کند. ولی اگر این حرکت، طولانی مدت انجام شود؛ می‌تواند باعث خطراتی نظیر؛ دردهای مزمن و یا آسیب‌های جدی دیگر باشد. 
چند ماهیچه مهم در چرخ عبارتند از rhomboids (که بین تیغه‌های شانه قرار دارد)، ذوزنقه‌ای (ماهیچه‌های بزرگ که از گردن تا وسط کمر قرار دارند)و ماهیچه‌های supraspinatus و infraspinatus (ماهیچه‌های سخت که تیغه شانه را به بازوی بالایی متصل می‌کنند).

 

8-انواع چرخ یوگا

چرخهای یوگا از لحاظ اندازه به سه نوع بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد. 

انواع چرخ یوگا


8-1    چوب پنبه ای
می دانیم پلاستیک جزو موادی است که قابل بازیافت نیست و جزو زباله محسوب میشود، در حالی که چوب‌پنبه یک جایگزین کاملا آگاهانه است و به راحتی می‌تواند بازیافت شود. چوب‌پنبه به مدت طولانی بدون شکستن باقی میماند. این چرخ به طور خاص تا ۵۵۰ پوند وزن دارد و مانند بعضی از انواع چرخهای یوگا خم نمی‌شود. رطوبت را جمع نمی‌کند، تمیز کردن آن آسان است و برای ارتقای عملکرد شما، با توجه به بدن تان و تقویت ماهیچه‌های مرکزی طراحی شده‌است. نوع ضخیم آن برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها مناسب است، و از لحاظ طول عمر طوری است که شما نیازی به تعمیر آن ندارید.

ویل یوگا چوب پنبه ای

8-2    چرخ یوگای نیمه (half yoga wheel)
این نوع چرخ یوگا به حالت نیم دایره بوده و از یک سمت مسطح میباشد که فشار و قوس را در کمر و پا کمی کمتر میکند. برای افراد مبتدی و یا افرادی که انعطاف کم و یا مشکلاتی در ناحیه کمر یا زانو دارند، مناسب تر است.

چرخ یوگای نیمه

چرخ یوگای نیمه نوع ۲

رفتن به حرکت یوگا ویل

8-3    چرخ یوگای حرفه ای (Yoga pro wheel)
این نوع چرخ یوگا دارای دو دسته در کناره ها می باشد که قابل تنظیم هستند. به طوری که  چرخش با دست هر شخص کنترل می شود و البته احتیاج به تعادل و قدرت بدنی بالایی دارد. همچنین شامل دو پایه در زیر است برای ثابت نگه داشتن چرخ در زمانی که به تثبیت آن نیاز است. 

چرخ یوگای حرفه ای

انجام آسانا همراه با چرخ یوگای حرفه ای


8-4    چرخ یوگای خم به عقب با شیار (yoga backbend wheel)
این نوع چرخ یوگا مانند همان چرخ یوگای معمولی است با این تفاوت که سطح رویی آن دارای شیارهایی بوده که سبب ماساژ و فشار بیشتر به ناحیه کمر و عضلات اطراف ستون فقرات و یا عضلات زیر پاها می شود.

چرخ یوگای خم به عقب با شیار

9-چند نمونه از آساناها با چرخ یوگا

چند نمونه از آساناها با چرخ یوگا

تنظیم کننده: معصومه (مینا) حسینی 

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام‌ ممنونم‌از زحمتتون خیلی دوست داشتم حرکتهایی که میشه با حلقه ویل انجام داد را یاد بگیرم و‌ببینم‌ سپاسگزارم 🙏🙏🙏🥰
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
محصولات مرتبط