همه چیز راجع به جوراب و دستکش یوگا

همه چیز راجع به جوراب و دستکش یوگا
 ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ | ۱۱:۲۸
خلاصه این مطلب: جوراب و دستکش یوگا چیست؟ تمرین یوگا به تجهیزات زیادی نیاز ندارد، اما برخی از یوگی ها با تجربه بیشتری در تمرینات روزمره ی خود، برخی از لوازم یوگا را پیدا کرده‌اند که انجام تمرینات را آسانتر می کنند. جوراب و دستکش یوگا، لوازم جانبی هستند که با هدف کمک برای پیشرفت و رسیدن به بهترین حالت ممکن در حین تمرینات یوگااستفاده می‌شوند. اغلب جوراب‌های یوگا، همراه با دستکش کوچکی که به آن چسبیده است فروخته میشوند. این تجهیزات به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را بهتر نگه دارید و هر گونه نگرانی از لیز خوردن دست و پاهای خود را فراموش کنید.

1-جوراب و دستکش یوگا چیست؟

 تمرین یوگا به تجهیزات زیادی نیاز ندارد، اما برخی از یوگی ها با تجربه بیشتری در تمرینات روزمره ی خود، برخی از لوازم یوگا را پیدا کرده‌اند که انجام تمرینات را آسانتر می کنند. جوراب و دستکش یوگا، لوازم جانبی هستند که با هدف کمک برای پیشرفت و رسیدن به بهترین حالت ممکن در حین تمرینات یوگااستفاده می‌شوند. اغلب جوراب‌های یوگا، همراه با دستکش کوچکی که به آن چسبیده است فروخته میشوند. این تجهیزات به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را بهتر نگه دارید و هر گونه نگرانی از لیز خوردن دست و پاهای خود را فراموش کنید. 
جوراب و دستکش های ضد لغزش یوگا با عملکردی مقاوم مخصوص تمرینات یوگا طراحی شده اند. با استفاده از آنها می توان آزادانه انگشتان دست و  پا را حرکت داد. کف آنها با دانه های پلاستیکی جهت ایجاد اصطکاک بیشتر با مت یوگا طراحی شده است . با استفاده از جوراب و دستکش یوگا حرکات یوگا را بدون هیچ گونه لغزشی در بهترین حالت انجام دهید.استفاده از این محصول با توجه به طراحی انگشتی  به انعطاف بیشتر بدن کمک کرده و افزایش امنیت تمرین را همراه دارد.

جوراب و دستکش یوگا چیست؟

2-آیا هنگام تمرینات یوگا، پوشیدن جوراب و دستکش یوگا مناسب است؟

شما همیشه می‌خواهید با پای برهنه یوگا تمرین کنید تا بتوانید به طور کامل پاهای خود را به مت و زمین متصل کنید و تعادل و قدرت بهتری را کسب کنید. جوراب در ارتباط شما اختلال ایجاد می‌کند و آن‌ها می‌توانند آن را سخت‌تر کنند. اگر نگران بوی جوراب هستید، قبل از کلاس یک شستشوی سریع بدهید.
یوگا اغلب با پوشیدن لباس‌های راحت همراه است که به هوا اجازه می‌دهد به داخل و خارج از بدن حرکت کند که این حس زمین گیر را فراهم می‌کند.
بنابراین بسیاری از مردم دنبال جوراب و دستکشهای بدون انگشت با دهانه بزرگی در بالا هستند. این برای یوگی های باتجربه خوب است اما ممکن است برای مبتدیان مناسب نباشد.
آن‌هایی که با یوگا کار می‌کنند می‌توانند از یک جفت جوراب بزرگ بهره‌مند شوند که به متعادل کردن انرژی کمک می‌کنند.
علاوه بر این، شما می‌توانید از جوراب‌ها برای بسیاری از فعالیت‌های دیگر استفاده کنید -  (نرده ای که هنگام تمرین رقص باله به آن تکیه میدهند barre)، پیلاتس و ... که از جوراب با کفی چسبناک استفاده می‌کنند.
هنگامی که برخی حالت‌های خاص به چالش کشیده می‌شوند و شما به این اطمینان نیاز دارید که شکست نخواهید خورد، جوراب‌های یوگا به شما این اطمینان را میدهند که سقوط نخواهید کرد.
این احتمال وجود دارد که شما در طول فعالیت بدنی خود عرق بکنید و اعضای بدن ما معمولا اولین چیزهایی هستند که مرطوب می‌شوند. برای اینکه اجازه ندهید اتفاقات بد رخ دهند، بهتر است یک جفت جوراب و دستکش به همراه داشته باشید که به حفظ انگشت‌های شما در موقعیت مناسب کمک می‌کند تا شما ایمن و سالم باشید.
جوراب و دستکش یوگا  همچنین دست و پاهای شما را گرم نگه می‌دارند در زمانی که کلاس یا استودیوی یوگا سرد می‌شود و یا زمانی که مدیتیشن های طولانی را تمرین می‌کنید.
با رسیدن به انواع مختلفی از شکل‌ها و اندازه‌ها، شما می‌توانید یک جفت از آنها را به دست آورید که نیازهای شما را با هر جزئیات کوچک برآورده کند.

آیا هنگام تمرینات یوگا، پوشیدن جوراب و دستکش یوگا مناسب است؟

3-ویژگی های جوراب و دستکش یوگا

• کف جوراب و دستکش دارای استپ های پلاستیکی با چسبندگی بالا
• مدل پنج انگشتی برای تنفس بیشتر
• قابلیت جذب بالای تعریق پا و دست
• قابل شستشو با ماشین  لباسشویی
• جنس نخ
• از پاها و دستهای شما محافظت می‌کند.

ویژگی های جوراب و دستکش یوگا

4-شش دلیل برای استفاده از جوراب و دستکش یوگا

4-1پاها و دست های سرد

مطمئنا همه ما باید از بدنمان مراقبت کنیم و دوست نداریم که دست و پای سردی داشته باشیم. استودیوهای یوگا ممکن است در زمستان کمی سرد باشند و یا تهویه هوای سرد داشته باشند. و برای اینکه دست و پای ما دچار سرما نشوند، ما از این محصولات استفاده میکنیم. 

4-2 سر نمیخورد

درست است که همه ما در هنگام تمرینات یوگا از مت استفاده میکنیم اما گاهی به علت تعریق کف دست و پا احتمال لیز خوردن وجود دارد. نقطه های پلاستیکی که در کف جوراب و دستکشهای یوگا وجود دارند باعث میشوند که شما روی مت سر نخورید و یا اگر روی پارکت و یا کف استودیوی یوگا بدون مت قصد انجام تمرینات یوگا را دارید مشکلی برای شما پیش نمی آید.
4-3 از پاها و دست های شما محافظت می‌کند 
اکثر استودیوهای یوگا دارای یک سیاست ورود  بدون کفش هستند. اگر فکر راه رفتن با پای برهنه روی زمین کثیف شما را اذیت میکند و یا فکر شما را مشغول میکند، در آن زمان جوراب‌های یوگا راهی خوب برای محافظت از پاهای شما در برابر گرد و غبار و دوده است.

4-4 بهداشتی

در حالی که در بسیاری از استودیوهای یوگا همه بدون کفش هستند میکروبهای بدی وجود دارند که ممکن است باعث بیماریهای مختلفی شوند. پس بهتر است که از جوراب و دستکشهای یوگا استفاده کنیم. 

4-5 مراقب باشید

بعضی از مردم دوست ندارند پابرهنه باشند یا پاهایشان در معرض نمایش باشد. یا شاید یک تتو روی پاهای خود داشته باشید که مطمئن نیستید دیگران از آن تقدیر می‌کنند. شاید فقط احساس راحتی بیشتری با جوراب‌ها و دستکشهای یوگا داشته باشید.

4-6 مد و زیبایی

علاوه بر زیبایی در پوشش هنگام یوگا و تمام عواملی که باعث میشود ما از جوراب و دستکش یوگا استفاده کنیم، استفاده از این جوراب ها،  ماساژ ملایم را هنگام راه رفتن روی کاشی‌های کف اتاق به شما میدهند.

شش دلیل برای استفاده از جوراب و دستکش یوگا

5-انواع جوراب و دستکش یوگا

اگر به یک کلاس یوگا مراجعه کرده‌اید، شکی نیست که کسانی را در حین تمرین یوگا دیده‌اید که از جوراب‌ها و دستکشهای یوگا به طور منظم استفاده میکنند که نقطه‌های چسبناک روی قسمت زیرین دارند تا مانع از لیز خوردن  شما به روی مت شوند. بعضی از آن‌ها جای انگشت پا دارند و برخی ندارند. اندازه‌های مختلف، شکل‌ها،  ورنگ‌های متنوع آن ها پاسخگوی سلیقه های مختلف است.
جوراب‌های یوگا یا بی انگشت هستند و یا پنجه‌های جداگانه‌ای دارند و تجربه‌ای شبیه به این که پاهابرهنه هستند، ایجاد می‌کنند. همچنین دستکش‌های "یوگا" یک طرح انگشت باز دارند، به طوری که شما می‌توانید مت را به طور ایمن نگه دارید. جوراب و دستکش از Gaiam، Pointe Studio و Toesox برای کسانی که نیاز به فشار اضافی دارند یا برای کسانی که به سادگی به کمی گرما در استودیو نیاز دارند، وجود دارد.

انواع جوراب و دستکش یوگا

 

جوراب یوگا

 

دستکش یوگا

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
محصولات مرتبط