همه چیز راجع به چاکرامت یوگا وسیله ای برای حفظ سلامتی همه اعضاء خانواده

همه چیز راجع به چاکرامت یوگا  وسیله ای برای حفظ سلامتی همه اعضاء خانواده
 ۱۴۰۰/۳/۲ | ۱۰:۲۸ امتیاز:
خلاصه این مطلب: 1-ارتباط طب فشاری با چاکرامت 2-چاکرامت چیست؟ 3-چه افرادی بهتر است از این نوع مت استفاده کنند؟ 4-تاثیرات چاکرامت بر بدن  5-چگونه چاکرامت را بشوریم 6-وسایل مشابه چاکرامت

چاکرامت

1-ارتباط طب فشاری با چاکرامت 

: طب فشاری (Acupressure) یا رفلکسولوژی از هزاران سال پیش در چین استفاده می شده است. 
این طب برای ایجاد آرامش و درمان بیماری های مختلف استفاده 
می گردد.
گاهی  اوقات این طب را طب سوزنی (Acupuncture) هم می نامند. ولی در اصل این دو متفاوت اند. در طب فشاری از سوزن استفاده نمی شود.  فقط با فشار دادن نقاط خاصی از بدن و ماساژ آن بیماری ها را درمان و یا درد را کاهش می دهند. طب سنتی چینی کانال ها و نقاطی از بدن را تعریف می کند. این نقاط معمولا همان نقاطی هستند که در طب سوزنی هم استفاده می شوند. اعتقاد بر این است که از طریق این کانال های نامرئی جریان انرژی حیاتی یا یک نیروی حیاتی به نام کیچی (qi ch’i)  جریان می یابد.
همچنین اعتقاد بر این است که ۱۲ کانال بزرگ، اعضای خاص یا شبکه های اندام های بدن را به یکدیگر متصل می کنند. این کانال ها سیستم ارتباطی را در سراسر بدن سازماندهی می کنند. کانال ها از نوک انگشتان شروع می شوند، به مغز متصل می شوند و سپس به یک عضو دیگر یا یک کانال دیگر متصل می شوند. با توجه به این نظریه، وقتی یکی از این کانال ها مسدود می شود یا از تعادل خارج می شود، ممکن است بیماری 
رخ دهد.
متخصصان طب فشاری از دست ها، آرنج، پاها، ماساژ و یا دستگاه های خاصی استفاده می کنند تا فشار متفاوتی را به کانال های مختلف بدن وارد کنند.
یکی از روشهایی که میتوان به همان نتایج طب فشاری رسید استفاده از چاکرامت یا تشکهای سوزن دار هست. به‌منظور تحریک نمودن نقاط طب سوزنی در سطح پوست و به دنبال آن افزایش جریان عبور انرژی دراندام‌های بدن، از تشکچه سوزن دار یا چاکرامت استفاده میکنند. که استفاده آن نه فقط برای آن‌هایی‌که آساناهای یوگا را انجام می‌دهند بلکه برای کلیه کسانی که طالب سلامتی پایدار هستند کاربرد دارد.

2-چاکرامت چیست؟

چاکرامت، چاکرامت، تشک سوزن دار، شاکتی مت، Acupuncture mat و اسامی متعددی که به این نوع مت تعلق گرفته همه یک معنی دارند. 
تشکچه سوزن دار یا چاکرامت با استفاده از علم مدرن مهندسی روز و طراحی خلاقانه سازگار با پوست بدن توانسته محصولی مبتنی بر طب فشاری و رفلکسولوژی (بازتاب درمانی) را عرضه نماید. چاکرامت با بیش از ۶۰۰۰ سوزنک بدون ورود به بدن نقاط انرژی بدن را فعال ساخته و با تحریک رشته های عصبی موجب افزایش سطح اندورفین شده وتاثیرات مثبت فیزیکی و روانی را پدید می آورد.

چاکرامت چیست؟

3-چه افرادی بهتر است از این نوع مت استفاده کنند؟

افرادی که از بی خوابی ، انرژی پایین، استرس بالا، افسردگی ،گرفتگی عضلات، خستگی مفرط ،مشکلات گوارشی ودرد های مزمن رنج می برند می توانند از چاکرامت استفاده نمایند. 
 برای استفاده از فواید طبّ فشاری کافیست تنها برای 20 الی 40 دقیقه به روی تشکچه دراز بکشید، حالا همه چیز آماده افزایش خون در بدن است و این پاسخی طبیعی به طب فشاری همراه با یک آرامش 
عمیق می‌باشد.
گرمایی آرامش بخش در قسمت هایی که با تشکچه در ارتباط می‌باشد تنها در چند دقیقه ابتدایی حاصل می گردد که نشان از افزایش جریان خون دارد و این پاسخی طبیعی به طبّ فشاری می‌باشد.
بسیاری از حرکات یوگا (آسانا) را با چاکرامت انجام دهید و از تاثیرات مثبت و عالی‌ این محصول بهره‌ مند شوید. انجام تمرینات یوگا بر روی چاکرامت باعث فعال شدن چرخه‌های انرژی (چاکراها) شده جسم را سرشار از انرژی کرده و به ذهن آرامش می‌بخشد. تحقیقات نشان داده اند که روزی 15 دقیقه به مدت سه هفته خوابیدن روی تشک سوزن دار باعث کاهش درد بیماران میشود.
توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تمام شب را روی تشک سوزن دار نخوابید. 

4-تاثیرات چاکرامت بر بدن 

کاهش دهنده درد کمر، گردن، شانه ها، تهیگاه و مفاصل بهبود گردش خون افزایش سطوح انرژی
ایجاد آرامش عمیق کاهش تنش و گرفتگی عضلانی افزایش سطح اندورفین افزایش جذب اکسیژن
بهبود بخشیدن خواب بهبود بخشیدن گوارش   ایجاد یک چشم انداز مثبت ذهنی و فکری و…
یکی از فواید باورنکردنی چاکرامت کاهش وزن است. که با فشار به نقاط خاص فشاری به کنترل اشتها کمک کرده و در نتیجه باعث کاهش وزن میشود. یکی دیگر از دلایل علمی این کاهش وزن این است که با گردش خون منظم در بدن به درمان سلولیت بدون نیاز به رژیم غذایی و ورزش کمک میکند.

تاثیرات چاکرامت بر بدن

5-چگونه چاکرامت را بشوریم

کاور روی مت را جدا میکنیم و با یک دستمال مرطوب آن را پاک کرده و سپس پارچه کتانی زیر آن را با دست و با یک شوینده ملایم با آب سرد میشوریم.

6-وسایل مشابه چاکرامت

با توجه به اینکه ما از خواص و تاثیرات اینگونه متهای سوزن دار مطلع شدیم بهتر است که این را بدانیم که وسایل و تجهیزاتی مشابه در بازار وجود دارد که برای قسمتهای دیگر بدن و کارایی های بیشتر از این وسیله پرکاربرد استفاده میشود. مانند بالشت سوزن دار، دمپایی سوزن دار، تشک های سوزن دار، مت سوزن دار برای پوستهای حساس، تشک های سوزن دار مخصوص پا، تشکهای سوزن دار مخصوص گردن

 

دمپایی سوزن دار

دمپایی سوزن دار

تشک سوزن دار

مت سوزن دار برای پوستهای حساس ست و به دنبال آن افزایش جریان عبور انرژی دراندام‌های بدن، که استفاده آن نه فقط برای آن‌هایی‌که آساناهای یوگا را انجام می‌دهند بلکه برای کلیه کسانی که طالب سلامتی پایدار هستند کاربرد دارد.

  نظرات کاربران (2 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام. محصول تولید چه کشوری است؟
۹ خرداد ۱۴۰۱
با سلام ساخت ایران
پاسخ دهید
۸ آبان ۱۴۰۰
با سلام و عرض احترام، در توضیحات مشخصات کالا توضیحی راجب داشتن کاور همراه برای نگهداری جنس داده نشده است. بهتر است توضیحات کامل باشد. با آرزوی موفقیت روزافزون
۱ آذر ۱۴۰۰
سلام. بله درسته. چاکرا مت‌های دانش یوگا کاور حمل هم دارن. ممنون از نکته سنجیتون
محصولات مرتبط